Dia 2. Mobilitat Bath

Salutacions des de la ciutat de Bath
Hui ha sigut un dia molt interesant, ens han portat a visitar una escola que està considerada la millor de la zona i a la que venen a visitar els inspectors per a prendre nota perquè és un exemple a seguir per a totes les altres de la zona. De fet, mentre nosaltres estàvem allí ens hem creuat amb 4 inspectors.

L'escola és diu: Fosse Way School i atén a xiquets des dels 5 anys als 19, tots ells amb necessitats educatives especials. El que més ens ha sorprès quan hem entrat a les aules ha sigut que no podíem discriminar quina era la necessitat de cadascun deixos xiquets,  perquè se'ls tractava a tots com si no en tingueren cap, tots eren iguals i, en la major part dels casos, no podíem endevinar quina era la necessitat especial que tenia cada xiquet.
Per una banda les instal·lacions eren sorprenents i amb uns tallers i maquinària que permetien portar a terme una manera d'ensenyar completament diferent a la nostra.
Les classes eren molt pràctiques i dinàmiques utilitzant element com pissarres digitals i internet per tal de fer l'explicació però tot il·lustrant-la amb demostracions pràctiques de vídeos en YouTube i materialitzant-la amb elements que ells mateixa tenien al seu abast. En el meu cas, jo he entrat a una classe sobre els gasos, la pressió i la temperatura.  La professora els ha demostrat amb vídeos què passava si és del calfava un gas i els ha possat un exemple de pressió manipulant una botella que anava omplint i buidant l'aire.


Dins de cada classe hi ha diferents nivells  dins la mateixa lliçó, atenent al nivell d'aprenentatge dels xiquets. Deixa manera ens trobem amb classes amb fins a 3 o 4 professor dins l'aula, un per cada nivell.
Quan alumne és troba nerviós o incòmode a l'aula, pot eixir al que ells anomenen les quiet room, que és  una aula on només hi ha una taula i una cadira i res més que el puga distreure del seu objectiu, que és tranquilitzar-se. Si un alumne visita aquesta aula més de 3 voltes, el centre pensa que pot haver una causa que provoque malestar en eixe alumne i tracta de buscar una solució. 

Dins els projectes del centre trobem la milla saludable. En la lluita contra la obesitat i la vida saludable, els alumnes han de  fer un recorregut d'una milla al dia en un circuit que hi ha a un dels patis del centre. Així fan esport i, a més,  quan tornen a classe estan més actius i atents per a reprendre la lliçó. També ens ha cridat i l'atenció en eixe aspecte el preu de la fruita,  uns 25p, front als 85p d'una peça de bolleria.

Els alumnes cada dia preparen menjar als tallers i després el venen a la cafeteria, amb eixos diners es subvenciona l'activitat que tenen com a premi de bon comportament a final de setmana. Poden anar al cine o al teatre, per exemple.
Trobem per tot arreu mostres de educació emocional i reforç positiu i treballen  molt ajudant-se uns als altres.






Com podeu vore ha sigut una experiència molt enriquidora i ens ha donat moltes idees per al nostre centre.
A vore que ens espera demà!


Comentarios

  1. Si que está interessant!!!!
    Un professor per nivell a l’aula, una molt bona manera d’atendre a la diversitat!!!
    I també està molt bé lo de córrer cada dia i el preu de la fruita 👏

    ResponderEliminar
  2. Molt interessant. Quines idees més bones per a fomentar els Hàbits de vida Saludable! Prenc nota per al projecte Healthy!!!!
    Lina.

    ResponderEliminar
  3. Que xulooo,
    la tabla dels emoticonos m'encanta!!!!
    Això ho hem d'instaurar!
    Molts besets xiques, passeu-ho bé!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

6é i ultim dia en Islàndia

5é dia en islandia

Dia 0. Mobilitat Bath